Pengumuman !

Selamat Datang Ke Laman Web Masjid Darussalam Puchong. #Untuk memberi sumbangan kepada Masjid Darussalam Puchong boleh masukkan ke No Akaun Bank Al Rajhi 12700 1881 4705 77. Sila SMS/maklumkan kpd Tuan Nazir () diatas apa-apa sumbangan yang dibuat untuk tujuan pengurusan.

Rabu, 10 Oktober 2018

MAJLIS BERKHATAN PERDANA











Dengan sukacitanya, pihak pengurusan Masjid Darussalam ingin menjemput keluarga yang mempunyai anak lelaki kecil atau remaja yang belum berkhatan untuk bersama-sama memeriahkan Majlis Khatan Perdana yang akan diadakan pada 24 dan 25 November 2018.

Program ini dijalankan dengan kerjasama Lembaga Zakat Selangor Cawangan Puchong. Ia terbuka kepada semua terutamanya di kariah Masjid Darussalam dan kawasan sekitarnya. Proses khatan akan dikendalikan oleh beberapa orang tok mudim yang mempunyai pengalaman lebih daripada 10 tahun.

Untuk 40 peserta awal, yuran yang sangat minima dikenakan iaitu sebanyak RM30.00 sahaja manakala peserta yang ke-41 dan ke atas adalah sebanyak RM100.00. Keluarga asnaf pula tidak dikenakan sebarang yuran. Secara tidak langsung pihak masjid berharap ia dapat mengurangkan beban keluarga yang mempunyai anak untuk dikhatankan kerana kosnya agak tinggi iaitu dari RM150 ke RM300 jika dilakukan di klinik swasta.

Borang pendaftaran boleh didapati di Masjid Darussalam. Tarikh tutup penyertaan adalah pada 7 November 2018.