Pengumuman !

Selamat Datang Ke Laman Web Masjid Darussalam Puchong. #Untuk memberi sumbangan kepada Masjid Darussalam Puchong boleh masukkan ke No Akaun Bank Al Rajhi 12700 1881 4705 77. Sila SMS/maklumkan kpd Tuan Nazir () diatas apa-apa sumbangan yang dibuat untuk tujuan pengurusan.

Isnin, 3 Oktober 2016

KARNIVAL SUKAN MASJID DAERAH PETALING 2016

Buat julung-julung kalinya, Masjid Darussalam telah dijemput untuk menyertai Karnival Sukan Masjid yang dianjurkan oleh Unit Pengurusan Masjid Pejabat Agama Islam Daerah Petaling pada 1 Oktober 2016 yang lalu bertempat di Frenzy Sport Center, Seksyen 16, Shah Alam.

Pihak masjid telah menghantar pasukan badminton lelaki (perseorangan dan beregu) serta futsal. Agak menghampakan kerana penyertaan bowling telah ditolak kerana telah penuh. Untuk makluman, pihak masjid hanya boleh menghantar satu pasukan sahaja untuk setiap kategori. Pengurus pasukan untuk karnival tersebut adalah Imam Mohd Azrul Fitri.

Dalam sukan badminton, wakil perseorangan lelaki iaitu saudara Faez Sulaiman telah berjaya mara ke suku akhir. Beliau telah kalah kepada wakil Masjid Seksyen 7, Shah Alam yang telah berjaya menjadi Johan Perseorangan Badminton buat kali ini.

Untuk kategori beregu pula, wakil masjid yang merupakan johan dan semi finalist Kejohanan Badminton Masjid Darussalam pada bulan Mei yang lalu iaitu saudara Rudy Izhar dan Zulkifli Wahab tidak bernasib baik kerana telah diundi dalam kumpulan maut. Mereka menang 3 perlawanan dan kalah 2 di mana kekalahan tersebut  adalah kepada Johan dan Naib Johan Beregu Lelaki untuk edisi kali ini. Walau bagaimanapun mereka memberi tentangan yang sengit kepada Johan dengan mata 28-30 di peringkat kumpulan. Hanya 2 beregu teratas dari setiap kumpulan yang layak ke peringkat suku akhir.

Pasukan futsal pula mengalami nasib yang berbeza, walaupun menjadi Johan Kumpulan B dengan 2 kemenangan dan 2 seri, pada peringkat suku akhir pasukan futsal telah kalah kepada wakil Masjid Al-Ubudiah, Seksyen 19 Shah Alam dengan jaringan 1-3. Keputusan peringkat kumpulan adalah seperti berikut:

Masjid Darussalam 2 - 2 Masjid Ridhwani, Sg Way
Masjid Darussalam 0 - 0 Masjid Riadhus Solihin, Seksyen 17
Masjid Darussalam 3 - 0 Masjid Al-Mukminun USJ 2
Masjid Darussalam 2 - 1 Masjid As Salam Puchong Perdana

Syabas dan tahniah diucapkan kepada semua wakil MDSP yang telah berusaha memberikan yang terbaik pada Karnival Sukan Masjid kali ini. Jumpa lagi di edisi yang seterusnya Insha Allah.

Saudara Faez Sulaiman (baju pink sebelah kiri) sedang tekun mendengar taklimat umpire 
Wakil Beregu Lelaki. Saudara Zulkifli Wahab dan Rudy Izhar


Jadual dan Keputusan Perlawanan Futsal
Atas kiri: Naufal, Izzul Fahmi, Khairul Iswadi, Imam Azrul
Bawah kiri: Hafiz Hamzah, Rozali Saad (Kapten), Azrol Ahmad

Perlawanan pertama menentang Masjid Ridwani Sg Way
Pemain sedang bersalaman sebelum bermula perlawanan suku akhir

Tahniah diucapkan kepada Masjid Seksyen 7 Shah Alam yang menyapu bersih pertandingan badminton dan futsal daerah Petaling, Semoga tuan-tuan dapat meneruskan kejayaan ini di peringkat negeri nanti.