Pengumuman !

Selamat Datang Ke Laman Web Masjid Darussalam Puchong. #Untuk memberi sumbangan kepada Masjid Darussalam Puchong boleh masukkan ke No Akaun Bank Al Rajhi 12700 1881 4705 77. Sila SMS/maklumkan kpd Tuan Nazir () diatas apa-apa sumbangan yang dibuat untuk tujuan pengurusan.

Khamis, 23 Ogos 2018

HARI RAYA AIDIL ADHA 2018

Pada tahun ini sebanyak 12 ekor lembu dan 5 ekor kambing telah dikorbankan pada 10 Zulhijjah 1439H. Gotong-royong bermula sejak jam 9.30 pagi dan berjaya diselesaikan sebelum Solat Zohor. Pihak masjid telah menyediakan sarapan pagi dan makan tengah hari berlaukkan daging ayam dan lembu kepada semua sukarelawan.

Terima kasih tidak terhingga diucapkan kepada semua ahli kariah dan warga asing yang bermastautin di sini yang telah bergotong-royong menjayakan majlis. Sebanyak 458kg daging telah berjaya diedarkan kepada ahli kariah dan para asnaf sebelum 2:30 petang. Tukang sembelih yang bertugas pada tahun ini adalah Tn Nazir, Imam Azrul dan Bilal Amirul. Peserta yang boleh menyembelih korban sendiri juga diberi peluang untuk menyembelih binatang mereka.

Semoga Allah SWT menerima ibadah korban para peserta dan tidak lupa jariah berupa tenaga kerja yang diberikan oleh para sukarelawan sekalian. Semoga bertemu lagi di tahun hadapan. Insha Allah.



 Lembu dihantar pada tengah malam 22hb. Agak agresif juga. Jenuh untuk menurunkannya dari lori

 Hj Osman dan saudara Rusli sedang mengira daging

 Wak Danuri mengambil peluang mengapak tulang lembu

 Bahagian peha yang sedang dilapah


 Suasana di khemah lapah & agihan daging korban

 Tetamu wanita di Kafe Darul Hikmah


 Datuk Asrar (berdiri sebelah kanan sekali) orang kuat majlis. 

 Kambing biri-biri baru selesai disembelih oleh Imam Azrul

 Melapah kulit di bahagian belakang masjid

 Bilal Amirul sedang menyembelih lembu korban. Riak muka yang syahdu dari adik di kiri dan kanan :)

 Sembelihan yang sempurna dilakukan oleh Ustaz Mued yang merupakan peserta korban pada tahun ini

 Pn Zaini (Ketua Muslimat) dan Pn Norfaizah antara orang terakhir meninggalkan masjid. Sebelum balik kita cuci periuk dulu :)