Pengumuman !

Selamat Datang Ke Laman Web Masjid Darussalam Puchong. #Untuk memberi sumbangan kepada Masjid Darussalam Puchong boleh masukkan ke No Akaun Bank Al Rajhi 12700 1881 4705 77. Sila SMS/maklumkan kpd Tuan Nazir () diatas apa-apa sumbangan yang dibuat untuk tujuan pengurusan.

Ahad, 29 Julai 2018

PROGRAM INFAQ BARANGAN DAPUR UNTUK FAKIR MISKIN

Program ini telah diperkenalkan pada bulan Oktober 2016. Banyak sumbangan barangan dapur seperti beras, minyak, gula, garam dan sebagainya diterima daripada para penderma. Golongan sasar untuk mendapat barangan dapur ini adalah asnaf fakir dan miskin yang terdapat di dalam kariah Masjid Darussalam. Setakat bulan Disember 2016, sebanyak 6 orang fakir dan 9 orang miskin direkodkan oleh Lembaga Zakat Selangor.

Selain itu, atas permintaan ahli kariah, pihak masjid juga telah memanjangkan lagi sumbangan ini kepada keluarga berpendapatan rendah. Walaupun identiti para penderma tidak diketahui, pihak masjid mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka. Semoga Allah SWT membalas berkali-kali ganda atas amal kebaikan yang telah mereka kerjakan.

Untuk makluman, Biro Kebajikan yang diketuai oleh En Abd Aziz Othman, En Fauzi Ibrahim, Ketua Amil Kariah (En Najib Hj Norawi) dan amil akan meluangkan masa sekurang-kurangnya sehari sebulan untuk mengagihkan barangan dapur kepada keluarga yang layak. Sedikit sebanyak ianya dapat mengurangkan beban mereka untuk membeli barangan dapur yang agak mahal sekarang ini.